Lidt om SEO

Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.

SEO er en forkortelse for Search Engine Optimization, hvilket på dansk kaldes søgemaskineoptimering. Og hvad vil det så sige? At søgemaskineoptimere indebærer alt det, som det er muligt at gøre med henblik på at få en bedre rangering i søgemaskinens søgeresultater. Altså få mere synlighed blandt folk, der søger på emner relevante for din virksomhed. Men hvad er det så, der er bestemmende for, hvilken placering din side får? Dette er et komplekst spørgsmål at besvare, men også netop kernen af SEO. Googles robot (Googlebot) kigger nemlig efter mange forskellige ranking faktorer – og disse er alle af betydning for, hvordan robotten vurderer din side og hvor god en placering den hermed får. Her følger et par gode tips om SEO. Du kan læse meget mere her: https://www.klikko.dk/seo/.

Onsite og offsite optimering

Det er vigtigt at forstå, at søgemaskineoptimeringen ikke blot har med selve din hjemmeside at gøre. SEO finder ligeledes sted Ofsite – og ofsite søgemaskineoptimering betegner alt det, som foregår på internettet rundt om din side, der peger ind på din hjemmeside.

3 slags niveauer af søgeord

Der er 3 slags niveauer af søgeord, som man kan fokusere sin SEO på. Niveau 1 er de bredeste og mest specifikke søgeord, og dem, der får flest søgninger – fx “cykler” eller “rejser”. Niveau 2 er mere specifikke søgeord, som fx “børnecykler”, og niveau 3 er de mest specifikke søgeord, fx “Batavus damecykel”. Niveau 3 er det vigtigste niveau at fokusere på.